May 16, 2011

maggie jer,

Dalam dunia ni banyak benda yang kite tak perasan tapi memang berlaku pada diri kite. Contohnye aku,

situation : call mak petang tadi,
aku : mak buad ape?
mak : menjahit jer, tadek buad pape pon. dah makan?
aku : takpon, save duet. duet dah tadek.hee
mak: eh, kan abah baru masukkan rm++ semalam, takkan dah habes? ni mesti shoping sakan
aku : eh, tadek lahh, mane beli banyak pon. sikit jer.

thinking*
shawl - rm3.80x3
perfume - rm25
oleole - rm20
tiket monorail + LRT + KTM - rm30++
makan - rm15
lens - rm76
mak: haishh die nih, kalau dah dapat berjalan memang tak hingat dunia
aku : heehe, tapi takpelahh boleh diet
mak: nanti mak suruh along baik in kan duet petang nanti k
aku : mak! takpayah la (nada marah, sebab taknak susahkan mak)
mak: habis tu takkan tak makan pulak
aku : takpe je, duet ada lagi (memang ada pon, rm50 untuk minggu ni. cukup sangat)
mak: ha, yelahhh
aku : takpelahh, salam

mood : rasa nak marah jer, sebab mak tak pecaye kat aku, baru nak buat independent. HAHA.

11.05pm - missed call from along, then 11.34pm i'm call back
along: adik, along dah bank in kan duet
aku: lahh, kenape nye?
along: mak yang suruh
aku: duet ada lagi lahh
along: takpelahh, nanti cakap lahh kat mak
aku: ok, bye

HEE, konklusinye setiap ibu tak sanggup tengok anak die berlapa, makan maggie je. HAHA.
Btw, ni satu treat untu kurus dalam masa seminggu. HAHAHHAHA. aku taknak susahkan mak dah. banyak kodd kau gune duet minggu ni. sory mak and babah. T_T

3 comments:

AkUiNsAnBiAsA said...

yes ! dpat taktik bru..

AkUiNsAnBiAsA said...

huhu.. :))

nurul hafizah said...

haha, lepas ni boleh try ar :D